-
Regulamin sieci AKAMEDIK
1. Dostęp do Internetu dla mieszkańców budynku AkaMedik jest bezpłatny.
2. Przed rozpoczęciem korzystania z Internetu każde urządzenie należy zarejestrować. W
tym celu przygotowaliśmy specjalny formularz, który wyświetli się po wpisaniu w
przeglądarce niezarejestrowanego komputera dowolnego adresu internetowego.
3. USTAWIENIA SIECI W BUDYNKU AKAMEDIK - Numer IP nadawany jest
automatycznie przez serwer DHCP.
4. Administracja budynku AkaMedik nie odpowiada za indywidualne ustawienia
urządzeń mieszkańców wpływające na problemy z użytkowaniem Internetu.
5. W przypadku konieczności przywrócenia właściwych ustawień urządzenia za
wykonaną usługę może zostać naliczona opłata.
6. Najemca jest odpowiedzialny wobec wszelkich wymagań prawa polskiego i
prawa międzynarodowego , a także zasad porządku publicznego w zakresie
rozpowszechniania i udostępniania materiałów.
7. Najemca zobowiązuje się do powstrzymywania od czynności , które mogą
spowodować przeciążenie systemu oraz nieautoryzowanego ingerowania w
zasoby innych użytkowników systemu . W szczególności zabronione są
działania określane jako Włamanie , Mail Bombing , Spam oraz wprowadzanie do
systemu obiektów programowych zaliczanych do wirusów komputerowych .
8. Za uszkodzenia wynikłe z niewłaściwego użytkowania sprzętu , działania sił wyższych
( przepięcia , pioruny , kradzieże ) koszty naprawy lub wymiany ponosi Najemca . -
Cisza nocna
Cisza nocna w budynku AkaMedik obowiązuje w godzinach 23:00-6:00.
Po tych godzinach w częściach wspólnych budynku oraz w mieszkaniach należy zachować ciszę, w sposób nienaruszający prawa innych najemców do spokojnego wypoczynku.
Wszelkie imprezy, które trwają w godzinach ciszy muszą odbywać się w pomieszczeniu rekreacyjnym.
W przypadku naruszania ciszy nocnej zostanie wezwana ochrona budynku a kosztami przyjazdu zostanie obciążona osoba zakłócająca spokój (zgodnie z zapisami umowy najmu)
-
Kaucja
Kaucja słuzy zabezpieczeniu wpłat czynszu oraz zwrotu lokalu w stanie niepogorszonym ponad normalne zużycie. Wysokość kaucji wynosi dwukrotność stawki czynszu za dane mieszkanie.
Kaucja jest zwracana w terminie do 30 dni od daty rozwiązania umowy na podany numer konta.
Wpłat kaucji należy dokonywać w Administracji budynku AkaMedik lub przelewem na konto:
LOKUM S.J. E. Grzegorz, A. Zając
Ul. Chopina 14
41-300 Dąbrowa Górnicza
Tytułem: KAUCJA ZA LOKAL NR ______ / IMIĘ i NAZWISKO
Bank Millennium S.A. 50-11602202-0000000111680951
Wpłat kaucji należy dokonać w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy.
-
Opuszczanie mieszkania (zakończenie umowy)
Niezwłocznie po zakończeniu okresu najmu mieszkaniec zobowiązany jest do przekazania mieszkania administracji budynku AkaMedik. Mieszkania odbierane są we wcześniej ustalonym terminie lub w godzinach urzędowania administracji.
Zgodnie z zapisami umowy, mieszkanie musi zostać oddane w stanie niepogorszonym ponad normalne zużycie oraz posprzątane.
W szczególności proszę zwrócić uwagę:
- wymycie i rozmrożenie lodówki
- usunięcie resztek obiadowych zza szafek kuchennych
- posprzątanie łazienki, ze szczególnym uwzględnieniem muszli toaletowej, umywalki, szafek i prysznica
- umycie i odkurzenie podłóg
- umycie okien
- starcie kurzów
Dodatkowe opłaty mogą zostać naliczone w przypadku niedopełnienia obowiązku posprzątania mieszkania, powstania strat w mieniu podczas trwania najmu lub zwłoki w terminie oddania mieszkania.
-
Parking
Prosimy o pozostawianie samochodów na miejscach parkingowych z przodu budynku lub na parkingu strzeżonym w pobliżu budynku. W trosce o dobre stosunki z sąsiadami prosimy o nie pozostawianie samochodów na tyłach budynku.
-
Palenie tytoniu
Palenie w obrębie budynku dozwolone jest jedynie w miejscach do tego przeznaczonych. Zapach nikotyny utrzymujący się po wyprowadzeniu się z mieszkania jest podstawą do obciążenia najemcy z tytułu ponadnormatywnego zużycia lokalu.
Na klatkach i korytarzach obowiązuje zakaz palenia.
-
Ogrzewanie
Uprzejmie prosimy o oszczędne gospodarowanie energią cieplną. Proszę używać termostatów przy kaloryferach do regulacji temperatury (a nie okien...).
Jesteśmy wdzięczni za zmniejszanie temperatury w pokojach na czas Waszej nieobecności w budynku (święta, weekendy). Pozwoli to racjonalniej gospodarować środkami przeznaczonymi na utrzymanie budynku.
-
Okna
Okna w budynku posiadają funkcję mikrowentylacji, dzięki czemu, szczególnie w okresie zimowym, można uniknąć wilgoci w mieszkaniu. Aby rozszczelnić okna należy ustawić klamkę okienną pod kątem 45°. Prosimy nie uchylać okien w trakcie sezonu grzewczego - wietrzenie należy wykonywać w krótkim czasie, przy oknach otwartych na oścież, w ten sposób, aby nie wychładzać pomieszczenia.
-
Odkurzacze
Administracja budynku oddaje odkurzacze do indywidualnego użytkowania każdego mieszkania w budynku. Urządzenia są ponumerowane. Zakazane jest wynoszenie odkurzacza poza obręb mieszkania.
-
Pomieszczenie rekreacyjne
W piwnicach budynku znajdują się pomieszczenia rekreacyjne. Korzystanie z pomieszczeń możliwe jest po zaakceptowaniu regulaminu budynku AkaMedik.
Pomieszczenia mogą być czasowo wyłączone z użytkowania przez mieszkańców, ze względu na zamknięte imprezy lub spotkania.
Każdy mieszkaniec odpowiedzialny jest za utrzymanie ładu i porządku w obrębie pomieszczeń. Za działania osób spoza grona mieszkańców odpowiadają solidarnie osoby, za których pomocą dana osoba dostała się do pomieszczeń klubu.
Organizowanie imprez w obrębie pomieszczenia rekreacyjnego
Każda impreza organizowana w pomieszczeniu rekreacyjnym powinna zostać uzgodniona z administracją budynku.
Organizator imprezy odpowiada za czystość w pomieszczeniu rekreacyjnym oraz w pozostałych częściach budynku oraz ewentualne szkody wyrządzone przez gości organizatora.
Pomieszczenia oraz wszystkie części wspólne muszą zostać przywrócone do porządku po zakończeniu imprezy. W przypadku nie usunięcia zabrudzeń organizator zostanie obciążony kosztami sprzątania.
Stół bilardowy
Zakazane jest stawianie napoi na stole bilardowym. Podczas imprez należy przykryć stół przeznaczonym do tego celu blatem. W przypadku strat spowodowanych niezastosowaniem się do niniejszych wskazań sprawca będzie pociągnięty do odpowiedzialności materialnej.
Stół do ping-ponga
Stół do ping-ponga można złożyć, pociągając za czerwoną rączkę umieszczoną pod blatem, po jego prawej stronie. Odblokowany blat można swobodnie, bez użycia większej siły postawić w pionie.
Aby przywrócić do poziomu blat należy: zgiąć czerwone zabezpieczenie po prawej stronie stołu, odbezpieczyć podobne zabezpieczenie po lewej stronie i opuścić delikatnie blat.
UWAGA! Wszystkie czynności należy wykonywać bez użycia siły. Powstanie oporów oznacza, że nie zdjeliśmy którejś blokady!
-
Kamery
W celu ochrony mienia oraz osób w budynku AkaMedik korytarze oraz obszar wokół budynku obserwowane są przez system kamer. Obraz jest archiwizowany i przechowywany w celach dowodowych. Administracja budynku posiada możliwość zdalnego dostępu do aktualnego obrazu i zdjęć archiwalnych. Zapisy z kamer stanowią informacje poufne, są starannie zabezpieczone przed dostępem osób niepowołanych i nie są udostępniane osobom trzecim bez uzasadnionej potrzeby. Monitorowanie części wspólnych budynku w żadnym stopniu nie ogranicza prywatności mieszkańców.
-
System kontroli dostępu
Budynek AkaMedik został zaprojektowany w taki sposób, aby ograniczyć dostęp osób niepowołanych.
We własnym interesie nie otwieraj drzwi domofonem niezidentyfikowanym osobom. Zatrzaskuj za sobą drzwi wejściowe i nie wahaj się odmówić wstępu osobom, których nie znasz.
Drzwi wejściowe i drzwi do pomieszczeń wspólnych otwierane są przez zbliżenie breloka z transponderem do czytnika. W wypadku zgubienia kluczy do budynku natychmiast poinformuj o tym administracje budynku AkaMedik.
Aby zadzwonić domofonem do mieszkania należy na klawiaturze wybrać numer mieszkania. W przypadku mieszkań dwupokojowych proszę wybierać niższy numer pokoju.
W przypadku zagubienia breloka proszę o niezwłoczne poinformowanie administracji celem jego unieważnienia.
-
Śmieci
Kosze na śmieci znajdują się po drugiej stronie budynku AkaMedik. Jeżeli wystawisz worek ze śmieciami przed drzwi mieszkania na pewno nikt nie zada sobie trudu żeby wynieść go za Ciebie. Kontestowanie cudzych resztek obiadowych według opinii ankietowanych nie należy do ulubionych zajęć mieszkańców AkaMedika.
Śmieci wyrzucaj do kosza budynku AkaMedik, znajdującego się z tyłu budynku. Pozwoli to nam utrzymać dobre stosunki z sąsiadami.
-
Porządek w częściach wspólnych
Mieszkańcy budynku AkaMedik zobowiązani są do zachowania czystości na korytarzach, klatkach schodowych oraz w pomieszczeniu rekreacyjnym. Przykładowo, jeżeli widzisz pijanego kolegę leżącego na korytarzu, pomóż mu dotrzeć do jego pokoju. Przyczynisz się tym samym do utrzymania ładu i porządku w budynku. Kto wie, kiedy Ty będziesz potrzebować pomocy?
-
Pralnia
- Zasilanie pralki jest uruchamiane po wrzuceniu monety
- Minimalny nominał inicjujący zasilanie wynosi 10gr
- Urządzenie odmierza czas za pomocą wielokrotności impulsów
- Czas trwania jednego impulsu i cena godziny prania podane są w pralni
SPOSÓB OBSŁUGI
- Wrzuć monetę o małym nominale aby włączyć zasilanie pralki (minimalna suma nominałów: 10 gr)
- Ustaw na programatorze żądany program
- Odczytaj czas pracy programu wyświetlony na pralce (UWAGA! Czas pracy ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie w zależności od temperatury i ciśnienia wody w sieci)
- Dorzuć wymaganą ilość monet, zostawiając rezerwę czasową (tak, aby program zdążył się wykonać kompletnie)
- Możesz przedłużyć czas pracy dorzucając monety w trakcie pracy urządzenia
- Po zakończonym cyklu prania pozostaw uchylone drzwiczki pralki
-
Płatności
Wszelkie należności wyszczególnione są na fakturze VAT przekazywanej drogą elektroniczną na początku każdego miesiąca.
Zaliczki na opłaty za prąd, wodę, podgrzanie wody i odprowadzenie ścieków naliczane są z góry. Rozliczenie faktycznie zużytych mediów następuje w okresach kwartalnych lub półrocznych, na podstawie wskazań liczników.
Należności czynszowe naliczane są według stawki określonej w umowie.
Ceny za dodatkowe usługi lub świadczenia naliczane są według odpowiednich umów lub cenników.
Wszelkie należności w stosunku do firmy Lokum S.J. przelewem na konto wskazane na fakturze. Przeterminowane należności są obciążone odsetkami za zwłokę w wysokości określonej w umowie.
Pokwitowaniem wpłaty kasowej jest dokument KP. Prosimy o przechowywanie pokwitowań wpłat.
-
Dostęp do internetu
Dostęp do Internetu dla mieszkańców budynku AkaMedik jest bezpłatny. Aby korzystać z Internetu należy posiadać komputer z kartą sieciową oraz kabel przyłączeniowy (RJ45). Kabel można nabyć np. w sklepie komputerowym naprzeciwko wejścia do budynku.
W większości mieszkań dostępny jest również internet bezprzewodowy.Przed rozpoczęciem korzystania z Internetu każdy komputer należy zarejestrować. W tym celu przygotowaliśmy specjalny formularz, który wyświetli się po wpisaniu w przeglądarce niezarejestrowanego komputera dowolnego adresu internetowego.
Ustawienia sieci w budynku AkaMedik
Numer IP nadawany jest automatycznie przez serwer DHCP.
Aby Twój komputer był widoczny w otoczeniu sieciowym ustaw swoją grupę roboczą na „akamedik”
Administracja budynku AkaMedik nie odpowiada za indywidualne ustawienia komputerów mieszkańców wpływające na problemy z użytkowaniem Internetu. W przypadku konieczności przywrócenia właściwych ustawień komputera za wykonaną usługę może zostać naliczona opłata. -
Bezpieczeństwo w obrębie budynku
Dołożyliśmy starań, aby zapewnić Ci wygodne i bezpieczne mieszkanie. Prosimy o pomoc w zapewnieniu najwyższego stopnia bezpieczeństwa przez stosowanie się do poniższych reguł:
- Nigdy nie pal w łóżku
- Nie wyrzucaj zapałek, popiołu ani niedopałków bezpośrednio do plastikowych koszy
- Wyłączaj osprzęt elektryczny i gaś wszelkie świeczki wychodząc z pokoju
Jeżeli zauważysz ogień proszę użyć gaśnic lub hydrantu usytuowanego na końcach korytarzy.
W razie pożaru lub zagrożenia proszę natychmiast ostrzec pozostałe osoby przebywające w budynku, jeżeli droga ewakuacyjna jest wolna od dymu i ognia, opuścić budynek oznaczonymi wyjściami przeciwpożarowymi. W przeciwnym wypadku proszę pozostać w mieszkaniu, zamknąć wszystkie drzwi i przez okno zwracać uwagę na swoją obecność w budynku.
W wypadku pożaru: drzwi od drugiej klatki otworzą się po zadziałaniu czujnika dymu lub uruchomieniu przycisku znajdującego się obok nich.
Telefony służb ratunkowych dostępne są również z zablokowanych telefonów. W takim wypadku należy wybrać numer bez ‘0’, tj.:
- Alarmowy 112
- Policja 997
- Straż Pożarna 998
- Pogotowie Ratunkowe 999
UWAGA: niszczenie lub bezprawne użycie środków ochrony przeciwpożarowej lub środków ochrony mienia jest zagrożone karami określonymi w odpowiednich przepisach prawnych. Osoby używające sprzętu p.poż niezgodnie z przeznaczeniem zostaną obciążone wykonaniem jego przeglądu.
Zabronione jest użytkowanie w mieszkaniach kuchenek gazowych ze względu na niedostosowanie wentylacji w budynku. Przechowywanie w mieszkaniach butli gazowych traktowane jest na równi z przechowywaniem w mieszkaniach materiałów niebezpiecznych, zagrażających innym mieszkańcom budynku.
-
W razie awarii
Każdą usterkę zgłoś administracji budynku. Drobne awarie zgłoś konwerwatorowi budynku (nr na tablicy ogłoszeniowej na pierwszym piętrze). Niezwłocznie zgłaszaj usterki powodujące dalszy uszczerbek mienia lub zagrażające zdrowiu lub życiu. Miej jednak na uwadze prywatność osób administrujących budynkiem.
Jeżeli konieczne jest odcięcie dopływu wody w mieszkaniu: zawory znajdują się w skrzynkach obok drzwi wejściowych (na korytarzu).
Dopływ prądu wyłącza się za pomocą bezpieczników nad drzwiami w danym mieszkaniu.
-
RODO
W związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i rozpoczęciem stosowania od dnia 25 maja
2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) "RODO" informujemy, że:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w szczególności z Ogólnym Rozporządzeniem,
celem zapewnienia właściwej ochrony danych osobowych, osobie której dane dotyczą należy przede wszystkim podać
informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych określone w art. 13 lub 14 RODO - w zależności od tego, czy zostały
one pozyskane bezpośrednio od osoby której dane dotyczą, czy też z innych źródeł.
W świetle powyższego informujemy Państwa, że:
Administratorem Państwa danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest LOKUM E. Grzegorz , A. Zając Spółka Jawna
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach 0000540655, NIP: 629-223-
08-78 . Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres : ul. Chopina 14
, 41-300 Dąbrowa Górnicza , lub drogą e-mailową pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych .
2. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. : „przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane
dotyczą, przed zawarciem umowy” .
3. Spółka nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych ani danych osobowych dotyczących wyroków
skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Spółki (
obsługa księgowa, teleinformatyczna , administracyjna itp.)
5. Państwa dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców w państwach trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy
(EOG) i do organizacji międzynarodowych .
6. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i
przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz przez
okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Spółki, o których mowa w pkt. 2 powyżej.
7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo do :
a. żądania od Administratora dostępu do Państwa danych osobowych,
b. żądania od Administratora sprostowania Państwa danych osobowych,
c. żądania od Administratora usunięcia Państwa danych osobowych,
d. żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych,
e. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych,
f. przenoszenia Państwa danych osobowych,
g. wniesienia skargi do organu nadzorczego,
h. cofnięcia w dowolnym momencie zgodny na przetwarzanie danych w zakresie w jakim przetwarzanie to odbywa się na
podstawie Państwa zgody , wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania , którego dokonano na
podstawie zgody przed jej wycofaniem .
8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem zawarcia i spełnienia umowy zgodnie z pkt. 3 powyżej .
9. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany .
10. Administrator danych bez zbędnej zwłoki , a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania , udziela osobie
której dane dotyczą , informacji o działaniach podjętych w związku z wystąpieniem z w/w żądaniami.